Nyt

Grundejerforeningen

Goldbæk

Betaling for lys i den udstykning ved Goldbækbækparken

Allerede inden vi fik den nye lomme tilbage i den eksisterende grundejerforening, har vi haft lange diskussioner med Kolding Kommune omkring kravet til, at beboerne i den nye lomme selv skal betale for gadelys. Vores påstande er:

1) Helt grundlæggende er det urimeligt, at en lille bitte del af beboerne i Kolding skal betale for eget gadelys, mens andre ikke skal.

2) Situationen bliver langt mere urimeligt af, at der jo har været én lokalplan for området, hvori der ikke er krav om betaling. Så trak kommunen lige et lille område ud, lavede ny lokalplan, hvor kravet pludseligt blev sat i. Det betyder altså, at kommunen reelt har trukket et lille område ud, pålagt ekstra omkostninger i forhold til tidligere - og så accepteret at lægge foreningerne sammen igen som oprindeligt - men nu med ekstra omkostninger for nogle af beboerne.

3) Vi mener faktisk, at opkrævningerne er ulovlige, hvilket vi gjorde kommunen opmærksomme på i 2017, uden at hidtil have fået respons.

Skt Hans Bål.

Sidste år fik vi ikke brændt bål af pga. det almindelige afbrændingsforbud. Vi beklager, vi derfor stadig har bålresterne liggende klar til Skt. Hans i 2019. Vi har ikke rigtigt nogle steder at flytte bunken hen, så den bliver til næste Skt Hans.

KÆRE BEBOERE : BUNKEN ER IKKE TILTÆNKT SOM EN AFFALDSDYNGE. VÆR VENLIGE AT RESPEKTERE DET:

Vedligeholdelse af søerne

Blue Kolding er kontaktet. De er blevet bedt om at tynde pil ud i søerne og få klippet ned rundt omkring. Forventningen fra Blue Kolding er, at de bliver færdige med at tynde ud inden vinter.

Trampoliner og andet placeret i fællesområdet

Der har det seneste års tid været et par tilfælde, hvor beboere har set stort på deres skel og placeret trampoliner i fællesområdet. Det betyder for det første, at man i almindelighed inddrager foreningens område som ens eget - men også for det andet, at klipning bliver dyrere, fordi Christiansfeldt Multiservice ikke bare kan køre normalt. Det er ikke OK. Respekter venligst skel - det andet er et skråplan, der kan blive endnu værre